8. 2017. aasta IT proff Eestis


Olen seda meelt, et aastal 2017 professionaalsus ei tähenda pelgalt oma valdkonna süvitsi tundmist. Tänane proff peab oskama enda asja teha ja seda selgelt edasi andma teistele mitte sama ala professionaalidele.


"IT mees, raudselt mingi häkker..." - eeldus ja järeldus, aga sellegi poolest ma muudaksin selle lause oletuse järjekorda.
"Häkker? No eks ta IT mees ole..." -
See oleks täna kindlasti igasuguse professionaalsuse eelduseks. Häkkerlus oli väga hästi selgitatud kui soov "muukida" lahti vana ja teha paremini.
Meie professionaal peab olema pisut hoolimatu status quo säilitamise suhtes ja nägema, et maailm on pidevas muutumises ja tema roll on selles kiiresti muutuvas keskkonnas orienteeruda ja juhtida.
Selleks et häkkida peame me juba oma olemuses tahtma seda teha ja nägema IT maailma suurema pildina kui ainult konkreetne infokild/toode millega me parasjagu tegeleme.
Eeldus olla edukas ja lugupeetud proffesionaal IT's on lai silmaring ja mitte vaid pinnapealsed teadmised.


Meie lugupeetud proff on kindlasti oma omadustelt töökas ja koostöövõimeline.
Töökas - tal on piisavalt pikk režümee tehtud töödest, milles ta on olnud vastutaval kohal. Sellest tulenevalt on kasvanud tema usaldusväärsus uue töö "ära" teostamise suhtes.
Koostöövõimeline - tema tehtud tööd hõlmavad erinevaid valdkondasid või toiminguid. See näitab, et ta on pidanud end organiseerima erinevatesse rollidesse, et edukalt lõpetada projektid, mille kallal töötanud on. Koostöövõimelisus on aluseks professionaalsele teenuse edastamisele, ilma milleta tänapäeva ärikeskkonnas konkurentsivõimeliselt ei saa tegutseda.


Oskused?
Sõltuvalt mis spetsialiteedi professionaaliks kedagi peetakse, võivad mõned oskused erineda, kuid põhiosas peaksid nad ikkagi kattuma.

Oskus analüüsida ja otsida - häkkeri mall on esmalt analüüsida lukku ja siis leida selle muukimiseks lahendus ning selle läbi lukku parandada (võib ka kopeerida, millega 99,99% juhtudest tavaliselt tegeletakse). Proff peab nägema, et iga tehtav töö tuleneb millestki eelnevast ja see ei pea olema seotud tema enda varasema tehtuga/teadmistega. Ta analüüsib ülesannet/probleemi ja alles pärast probleemi/lahenduse konkreetsemaks muutumist tegeleb otsinguga.

Oskus suhelda ja mõista - Tänapäeva IT proff peab mõistma mida klient temalt ootab ja samuti on vaja tal selgeks teha, mida ta pakkuda suudab. Kuna kogu maailm on pisut isikupärane ja teenused muutuvad järjest enam indiviidile suunatumaks, siis ei saa enam ainult üksi endasse sulgununa tööd teha. Selleks, et me jõuaksime parima lahenduseni ja mitte "mina-autoriteet-proff-tean" lahenduseni on vaja suhelda. Suhtlus ei ole vaid kliendi ja proffi vaheline vaid see käib kogu loome protsessi osa pihta. Kui töösse on kaasatud rohkem kui üks inimene, siis seda enam on vaja mõista asjade kulgu ja sihti, et töö oleks effektiivsem ning produktiivne.



SiimB.




Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

14. Häktivist ja Suur Vend

3. Wikist uue internetini - web 3.0

11. Tarkvara arendus ja ärimudel, mida kõrvalt olen näinud